8 Ekim 2017 Pazar

Kahvenin Antioksidan Etkisi!

Genellikle dergilerden ilham alarak yazıyorum fakat bu kez bir belgesel sayesinde bu yazıma başladım. 



Kırmızı şaraptaki polifenol miktarının yüksek oluşu damarları genişleterek kalp hastalıklarının önüne geçiyormuş. (Not: Bana göre hala içmeye sebep değil. Aynı miktarda polifenolü 1,5 tane elmadan bile alabiliyorsunuz.)

Gelgelelim konumuz bu değil, burdaki anahtar kelime polifenol.

Polifenoller; vücudumuzdaki serbest radikallerin hücrelerimize vereceği zararı minimuma indirgeyen maddelerdir. Antioksidan etkisi gösterirler.

Peki serbest radikaller ne yapar? Tabiri caizse ona buna sataşırlar :) Eksik elektronları olan vardır ve bunları hücrelerimizden(hücre zarından, DNA'dan) almaya çalışırlar; hücreyi zarara uğratırlar. 
Metabolik işlemlerimiz sonucu oluşan hidrojen peroksit (h2o2) bunlara bir örnektir, çok güçlü bir oksidandır. Oksidan maddeler saçların dökülmesini, cildin kırışmasını, kısaca "yaşlanmayı" hızlandırıcıdır.

Bu bilgilerden sonra anlıyoruz ki polifenol içeren besinleri tüketmek hücrelerimizin mutasyona uğramaması/uğradığı zararı tolere etmesi için çok büyük önem arz etmekte.

İçeceklerde de bulunan polifenol, en çok kahvede bulunuyor. 
Sanırım benimle birlikte birçok kişi bunu okuyunca çokça mutlu oldu. Hayır tabii ki yine kahve içmeyi abartmıyoruz..! :) Ama bir şeyleri faydasını ve zararını bilerek tüketmek tabii ki en iyisi.
(Günde 6 bardaktan fazla kahve kalsiyum - magnezyum değerinizi düşürebilir. Çok kahve tüketen insanların idrarında fazla kalsiyuma rastlandığından -kesin bilgi olmasa da- kahvenin vücuttaki kalsiyumu sömürerek kemik erimesi yaptığı düşünülüyor.)

Yani yine hatırlatıyorum ki her şey kararında! Hiçbir madde, yiyecek, içecek tek başına yeterli değil. Çeşitli ve az az tüketmeliyiz. Özellikle polifenol alımı açısından da çeşitli beslenme çok önemli...

Herkese bol polifenollü günler o zaman.. Hücrelerinize iyi bakın!
Üzülünce ise şunu hatırlayın: Vücudunuzdaki milyonlarca hücrenin tek ilgilendiği şey sizsiniz! Siz çok kıymetlisiniz :)










14 yorum:

  1. Demek ki doğru yoldayım. Kahve candır. :) Bilgilendirme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Ne demek, ben teşekkür ederim değerli yorumunuz için. :)

      Sil
  2. Kahve bitanedir :) :) emeğine sağlıkkk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kahve kardeşliğiii :D Teşekkür ediyorum okuyan gözlerinize sağlık :)

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş. Süpersin ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Çağatay :) Okuduğun için de ayriyeten teşekkürler

      Sil
  4. Hey, son 2 cümle neden bu kadar harika olmak zorundaydı? ^_^ "Vücüdunuzdaki milyonlarca hücrenin tek ilgilendiği şey sizsiniz. Siz çok kıymetlisiniz." Ba-yıl-dım! Emeğine sağlık! ^_^ Ve kahvenin polifenol içermesine çok sevindim! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek cümleyle mutlu olmak böyle bi şey sanırım! Çok mutlu oldum, kocamaan teşekkür ediyorum. Sizin de okuyan gözlerinize sağlık...:))

      Sil
  5. Yaa bebeğim ne kadar güzel bir yazı olmuş bu. Gene en akıcı haliyle en güzel şekliyle bilgilendim sayende. Gelince birlikte polifenollenelim ;) ♡♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum gelmiş hoşgelmiş! <3 Teşekkür ediyorumm en kocamanından. Beklemekteyimm. Kahveyse her daimm :)

      Sil
  6. Kahvekolik birisi olarak yazdıklarınızdan şunu anladım ki ,iyi bir şey yapıyormuşum :)İçmeye devam..

    YanıtlaSil
  7. Kahveyi bende severim, ama hep zararlı diye 1 bardaktan fazla içmemeye çalışıyordum:) ama yazınızı okuyunca mutlu oldum:) abartmamak şartıyla içebilirim teşekkürler:) sayfanızı izlemeye aldım banada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel günlerde keyifle içtiğiniz kahveleriniz olsun..:) teşekkür ediyorum, izlemedeyim :)

      Sil