27 Aralık 2018 Perşembe

2018'den Öğren(e)mediklerim ve dahası

Klasik bir cümleyle başlayalım, sonra yeriz kafayı: Yine bir yılı geride bırakıyoruz. 


Birçok şey öğrendim. Daha önce de yazdığım gibi bu sene, 20 yaşım, bana en çok sabretmeyi öğretiyor. 2018'de öğrendiğim en kıymetli şeylerden biri. Fakat yetiyor mu? Yetmiyor, asla yetmiyor. Bazen hala sabırsızlıktan içim içimi kemirebiliyor. Konuşulacak önemli bir konuyu beklemek mesela, çile benim için. 

Başka? 

Çok insanın çok sosyallik demek olmadığını öğrendim. Kendi kendimle vakit geçirmeyi öğrendim. Sosyalleşerek mutlu olabilen bir insanım, özellikle üniversiteye başladığımdan bu yana. Fakat okuldaki 3. senemde işler biraz değişti. Sosyallikten ziyade evde vakit geçirmekten de mutlu olmaya başladım. Çünkü aslında bunu da istiyordum fakat yapmıyordum. Yurt odalarının ve yurtta çoğunlukla huzurlu olmayışımın sonucuydu bu. O kadar duramıyordum ki odamda, tüm saatlerimi planlıyor ve o şekilde yaşıyordum. Kendime ayırdığım vakitleri o kadar azaltmıştım ki. Bu sene kendi evim ve kendi özel alanım var ve 2 sene yurtta nasıl kafayı yememişim, hayret. Belki de sabretmeye yurttan sonra başlamışımdır.. :)

İşte bu yüzden 2018'in en güzel getirisi bu minik evde huzurlu olmam oldu. Tanımadığım 3 kişiyle 1 sene sözleşmeli eve çıkmak aldığım en büyük risklerdendi ve sonucu şaşırtacak derecede. Umarım her güzel şeyin anlatılarak bozulması kanunu burada işlemez ve huzurumuz devam eder!


Öğrendiklerim konuş konuş bitmez, başlıkta da olduğu gibi öğrenemediklerimden de bahsetmek istiyorum.

Hala insanlara şaşırmamayı öğrenemedim.
Gerçi şaşırmayı bıraktığındaki nokta "büyümek" oluyor derler, büyümemeye direndiğimdendir belki de.

Stresimi kontrol etmek konusunda da çok başarılı olamadım bu sene de.
İlerleme olsa da, derimdeki geçmeyen stres kaynaklı yaralar gösteriyor ki bilinçaltım ve bünyem hala stres dolu.
(Belki 2019'da biraz meditasyon?)

Bazen çok sabırlı olabilsem de, bazen insanlara yansıtmamam gereken duygularımı yansıtmamayı beceremedim.
Hiç hoş olmuyor. Sonra yargılasınlar dursunlar. Duygularıma daha fazla hakim olmayı öğrenmem gerek. Bu beni belki daha çok strese sokacak fakat ne olursa olsun bunu 2019'da başarmayı ümit ediyorum.
Bu arada, her zaman üzüntüyü de mutluluğu da dibine kadar hissederek yaşamayı, duyguları bastırmamayı tercih ve tavsiye eden bir insanım. Fakat bazı duyguları dibine kadar yaşarken yalnız olmamız gerekebilir. Ya da doğru insanlarla birlikte olmamız, en önemlisi.

Bu sene de istediğim kadar tutumlu olmayı öğrenemedim!
Hakkımı yemeyeyim, yine biraz ilerleme var(?) :) (2019 hedefleri alarmıııı!)

Uykumu nasıl düzene sokacağımı öğrenemedim.
4'te yat 8'de kalk, bunu 3 gün devam ettir; 3. gün eve geldiğinde koy kafayı 3 saat uyu! Kalktığında bayıla bayıla işlerini halletmeye çalış. Sonra gece yine uyuyama, sabah kalkmaya çalış ve alarmlar deli etsin...
2019'da bu döngüden çıkmalıyım!

Hayal dünyasından çıkmak isteyip de çıkamayışlarım...
Ah ne zaman büyüyeceğim ben? Ne zaman tamamen mantıklı bir insan olacağım! İsteseydim belki 2019'un bu konuda bir şansı olabilirdi.

Öğrenemediklerimi de seviyorum, biliyor musun? 
Her şey kusursuzca istediğimiz gibi olsaydı bir sonraki seneye bir hayalimiz, hevesimiz, hedefimiz olur muydu?
İşte, hayat.
Hayat böyle bi şey sanırım ve akıntıya ters yönde kürek çekmeyi bırak. Ne sunduysa hayat, o. Ne yaşadıysak, o.

Okuduğun için teşekkür ediyorum!


Ve yazım biterken size bir soru:
2019 size bol bol ne getirsin? ❤
















23 yorum:

  1. kendini tanima adina guzel bir yil olmus ... daha guzel bir yil olsun 2019 ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuyorum öyle olur. Daha çok şey öğrendiğimiz bir yıl olur.. :)

      Sil
  2. Çok keyifle okudum, düşündüren bi yazı olmuş

    YanıtlaSil
  3. Merhaba sizi yeni keşif ettim blog ve yazılarınızı çok sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Banada beklerim.(tariflimutfak ve sibelinyemekleri) Mutlu yıllar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğeni ve takibinize. :) Hemen blogunuzdayım!

      Sil
  4. Öğrenmeye devam ettikçe hayat aktıkça daha ne kadar çok öğrenecek şeyimiz ve tecrübe edecekleriniz var diyoruz değil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle. Her gün tekrar tekrar şaşırarak yaşamak çok güzel bişey. Herkesin bu hisse sahip olmasını diliyorum...

      Sil
  5. 😊 2019 mutluluk ve huzur getirsin insAllah

    YanıtlaSil
  6. Umarım hepimize. Iç dinginlik en önemlisi.💙

    YanıtlaSil
  7. Yurt hayatı çok şey öğretir insana. Faydalı bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum :)

      Sil
  8. Öğrencilik sanırım en güzel zamanlar. İçindeyken pek hissedilmiyor. Sonrasında da hep özlemle anılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk 2 sene hissetmesem de kalan 1.5 senem için endişeleniyorum nedense, daha bi çok 20li yaşlarımın ve üniversite hayatının tadını çıkarmak istiyorum son zamanlarda.. haklısın :)

      Sil
  9. Maşallah dediğiniz 3 gün yaşamıyor.. saygılar sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygıdeğer ev arkadaşım, lütfen yavaşça blogumdan uzaklaşınız. Korkutmayınız... :D:D

      Sil
  10. keyifle okudum kızçem, gene gurur duydum.. Bana sorarsan 2018 o kadar hızlı geçti ki hiçbir şey anlamadım, iyi denir miydi hayır, ama kayda değerdi. 2019, bakalım..

    YanıtlaSil
  11. Ablam�� 2019 da beraber güzelliklere ��

    YanıtlaSil
  12. 2018 Hepimize çok şey Öğretti bazi korkuları goz goze yaşadık... Kirk yil dusunsem aklima gelmezdi. Birdik kenetlendik...Çok sukur herşey yoluna girdi kayip vermeden... Simdi tek istedigim sanirim huzur... Daha az kafaya takmak daha cok gulmek , anı yaşayabilmek... Yoksa üzüntüler stresler hep var.. Olacak tabi ama Hayat= an mantığını yaşasak ne iyi!! Yazını keyifle okudum ,, sen hep yaz biz hep okuyalım... 😍 canim kizçem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeğim❤️
      Hayat anlardan değil, an'dan oluşuyor bunu her gün kendimize hatırlatıp birbirimizin kıymetini bilicez işte tek yapacağımız şey. Uzun ve huzurlu bir hayat hep birlikte inşallah ablam, tubim, 2019'da da, sonrasında da hep..

      Sil