1 Ekim 2017 Pazar

Bu alışkanlıklar ömrünüzü kısaltmasın!

Hayatımız, alışkanlıklarımız üzerine şekillenir.

Kimisini ise fark etmeden hayatımıza katmışızdır ve araştırmadıkça fark etmemiz çok güçtür. O zaman buyrun beraber bakalım, nedir bu birçok insanda bulunan 6 kötü alışkanlık?

1) Uzun süre oturmak

Uzun süre oturmanın zararlı olduğunu biliyordum fakat o haberi duyduktan sonra biraz korkmaya dolayısıyla dikkat etmeye başladım. Tıp okuyan bir öğrenci, o kadar uzun saatler kalkmadan ders çalışmış ki, pıhtı atması(venöz tromboembolizm) yaşamış ve masasında vefat etmiş. Sadece bu haber de değil. Birçok değişik versiyonunu okudum. Pıhtı atması, dünyada ölüm sebepleri arasında üçüncü sırada! Dünyada her gün onlarca insan bu sebepten ölüyor. Ve bu da uzun süre oturunca gerçekleşen bir durum.

Günde 6 saatten fazla oturan kadınların, 3 saatten daha az oturan kadınlara oranla %40 oranında daha erken öldüğü de araştırmalar sonucunda görülmüştür.

Eğer yolculuk gibi zorunlu nedenleriniz var ise; alt bacaklarınızı olabildiğince hareket ettirin, kaslarınızı çalıştırın. 

Sınav haftasında olan veya odadan çıkmayan öğrencilerin ise ebeveynlerine uyarı: Belli aralıklarla çocuğunuzu rahatsız edin anne babalar... :) 

2) Yanlış postür - kamburluk
Özellikle öğrenciyseniz dersin ilk 10 dakikasından sonra bu hataya düşersiniz. Kendimden biliyorum! Hele bir de sıkıcı geçiyorsa sizin için, kamburlaşır durursunuz.

Kambur oturmak; zararlı olduğunu hepimizin bildiği bir durum. Fakat ciğerlerimizin kapasitesini %30 oranında düşürdüğünü birçok insan bilmiyordur. 
Bilmeyenler de artık biliyor. Buyrun omurganızı biraz dikleştirin şimdi.


3) Çok hızlı yemek yemek
Tokluk merkezimiz 20 dakikada uyarılıyor. Bunu hızlı yiyip sonrasında doymadım diyen her arkadaşıma söylüyorum sanırım. Bazı zamanlar kendime de.

Midenizin sindirim salgıları üretirken strese girmesini istemiyorsanız ona nazik davranın arkadaşlar. Bir anda yüklenirseniz, tokluk hissi henüz gitmediği için fazladan yemek yemiş olursunuz. Bu ise şişkinlik, hazımsızlık, gastrit gibi yaşam kalitenizi düşürecek rahatsızlıklara sebep olur.



4)Uykusuzluk
Günlük 6 saatten az uyumak, kalp rahatsızlıklarından obeziteye kadar birçok hastalığa sebep olup ömrü kısaltıyor.




5) Çok fazla çalışmak
Depresyon riski, felç riski.. Saymakla bitmiyor. En iyisi şunu söyleyeyim: Stanford ekonomisti Pencavel, 70 saat çalışanlar ile 55 saat çalışanların aynı iş yükünden kurtulduklarını belirtmiştir. İşkolik olmaktansa, az ve öz çalışmak en iyisi aslında.

6) Bronzlaşmak
Malign melanom. Solaryuma sık giren kadınlarda riski artan kanser türü. 








Okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım faydası olmuştur.

Yorumlarınızı aşağı bırakabilirsiniz :)

8 yorum:

  1. Çok güzel bilgiler 😊. Benim mecburen uyamadigim sey uyku o da zombi kizim yüzünden 😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Allah kolaylık versin, anne olmak böyle bi şey ne kutsal bir meslek sizinki :)

      Sil
  2. keyifle okuduğum lafı uzatmadan, sade, akıcı bir uslupla anlatımınızı beğendim. Tebrikler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, çok sevindim değerli yorumunuza. Sevgiler :)

      Sil
  3. Aaa ceyrek mühendisi ben ayri bi blog saniyodum seni ariyorum blog da döne dolana 😁 uykusuzluk en sevdigimmmm tam 18 aydir mutluyum uykusuzlukla yasamaktan ( kizim 18 aylik haha ) 😁

    Evet gecenlerde bilgisayar basinda uzun süre oturan cocuk az kalsin bacaklarindan oluyormus. Cok degerli bilgiler bence bunlar :) hemen paylasalimmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ediyorumm. O benim takma adımm ahahah ben bipilatesbikediler'im :D

      Sil
  4. Tebrik ederim çok hoş bir yazı olmuş. Google+'da dolanırken bloğunuza tesadüfen rastladım ve eğlenceli geldi. Siz de benim bloğuma bir göz gezdirirseniz çok muylu olurum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Eğlendirdiyse ne mutlu bana! Tabii ki rica ederim, iyi günler diliyorum :)

      Sil