14 Eylül 2017 Perşembe

Paket Gıdalardaki Şeker İsimleri


Hepimiz muhakkak paket gıda tüketiyoruz. Şehir hayatının karşı konulmaz bir getirisi bu.(veya götürü mü demeliydim?)
Ve bunları tanımamız gerektiğini düşünüyorum. Markete girdiğimizde alacağımız şeylere bakmamız gerektiğini. Alıp tükettiysek de araştırıp, kötüyse ondan olabildiğince kaçınmamız gerektiğini.

Pinterest'te gezinirken rastladım ve Türkçeye çevirip sizinle de paylaşmak istedim. Dahası var elbette, ben sadece 20 tanesini bulabildim.
Lütfen bol okuyun, bol araştırın bu konuyu.
Buyrun bakalım:

1) Invert şeker şurubu (Invert sugar)
2) Laktoz (Lactose)
3) Maltoz (Maltose)
4) Malt şurubu (Malt syrup)
5) Akçaağaç şurubu (Maple syrup)
6) Şeker kamışı (Molasses, treacle)
7) Esmer şeker (Brown sugar)
8) Ham şeker (Raw sugar)
9) Sorbitol
10) Sorgum şurubu (Sorghum syrup)
11) Sakkaroz (Sucrose)
12) Karamel
13) Glikoz şurubu (Sugar syrup)
14) Agave şurubu (Agave nectar)
15) Turbinado şekeri
16) Altın şurubu (Golden syrup)
17) Mısır şekeri (Corn sugar)
18) Etil maltol
19) Mısır şurubu
20) Üzüm şekeri (Dextrose)

Elbette ben sizinle bu maddeleri, "bunları hiç tüketmeyin" demek amaçlı paylaşmadım. Sonuçta, örneğin meyve şekeri almamız gereken bir şeker türü. Ama bunları en aza indirgememiz gerekiyor. Meyve tamamiyle masum değildir. Örnek olarak; Bir elmada 3 küp şekere eş şeker bulunmaktadır. Dikkatli tüketmeliyiz her şeyi.

Okuduğunuz için teşekkür ediyorum.
Yorumlarınızı, görüşlerinizi aşağı bırakabilirsiniz :)

2 yorum: