8 Eylül 2017 Cuma

Badem Rüyası #sekersizvefit



 İşte karşınızda hem kek hem çikotop olabilen tarif! :)
Bunu arkadaşımla deneyerek yaptık, çok maceralıydı... Tadına baka baka, malzeme ekleyerek. Evde rastladığımız karadut şurubuna kadar koyduk :) Yani aslında mutfaktaki malzemelerinizle değişik şeyler deneyebilirsiniz siz de.




Gelgelelim, çok çeşitli ve sağlıklı malzeme içeren, ayrıca doyurucu bir kek oldu. Toplar da tam sade kahve yanında yenmelik :)

Fotoğrafta koyu turuncu renkte gördükleriniz isteğe bağlı malzemeler. Fakat bence; bal, pekmez ya da herhangi sağlıklı bir şurup kullanmalısınız. Çünkü badem ve fındık tat vermiyor.



(Tabii isteyen karadut, bal, yumuşak armuttan hiçbirini kullanmayıp şeker de koyabilir. Eğer şeker kullanacaksanız ilk adım olarak yumurta ile iyice çırpın.)

Tarife gelirsek;

-Badem ve fındığı rondodan geçirin, un kıvamına gelsin. 2 yk un ile karıştırın.
-Yumurta, yoğurt ve sütü karıştırdığınız un ile çırpın.
-Mavi renkte yazdığım kalan malzemeleri de son olarak ekleyin.

-Tatlansın diye kullandığınız malzemeleri isteğinize göre koyun.

Biz kalıba dökerek fırına koyduk fakat tepsiye koymak sanırım en mantıklısı. Zor pişen bir tarif çünkü, tepsiye yayılırsa iyi olur. Orası size kalmış.

180 derece önceden ısıtılmış fırında, yarım saat kadar pişirin. Fındıktan dolayı yanık gibi bir koku duyarsanız pişti sanmayın... :D
Soğumasını bekleyip yarısını kesin ve üstüne buharda erittiğiniz bitter çikolatayı dökün.

Diğer yarısının sert üst kısmını kaldırın ve ayrı bir kaba alın. Üstüne kalan erimiş çikolatayı döküp yoğurun, top haline getirerek hindistan cevizine bulayın.
(Tarifin bu kısmı, kekinizin kıvamına göre. Eğer kıvamı dağılmayacak kadar güzel olmuşsa, top yapmayın derim. Biz mecbur kaldık, kek dağıldı diye yaptık. Çünkü unu 1 yk kullanmıştık, olması gerekenden az. Siz de deneyerek görebilirsiniz)

İşte böyle. Fit olması için çabaladığım her tarif, ayrı bir macera! Kaç kez hüsrana uğradım, kaç kez daha uğrayacağım kim bilir. Ama en sonunda onlarca tarifim olacak, inanıyorum! Beraber deneyerek göreceğiz.
Afiyet olsun.. :)




6 yorum:

  1. Ah kek!! Bizi hem zorladın hem eğlendirdin. Ya da beni demeliyim. Çünkü hayatımda yediğim ilk şekersiz ve bu kadar az un bulunan bir kekti.Yani yediğim en sağlıklisi diyebilirim. Onun dışında ben 2 halini de çok sevdim. Sağlıklı yaşamaya ufak da olsa adım attım bende. Benim diyebileceğim tek şey denemekten korkmayın. Dolapta ne varsa o an içinizden bir şeyi degistirmek geçiyorsa o yolda gidin. Çünkü biz öyle yaptık ve sonuç çok güzeldi. ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can dostum. Seni burda görmek çok güzel ♡ daha çok tarif deneyeceğiz değiştirerek. çok fındık koymayarak.. :D :))

      Sil
  2. Tatlıyı çok seven bir insan olarak resimlerde çok hoş görünüyorlar :) Eminim tatları da çok güzeldir :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir tarif notlarıma ekledim :)

    YanıtlaSil