17 Ağustos 2017 Perşembe

Yogaya Başlamak İsteyenlere



Yoga ile alakalı önceki yazımda olaya balıklama dalarak size postür geliştirecek 5 poz önerisinde bulunmuştum. Bu sefer de biraz yeni başlayanlara tavsiye vermek isterim. Veya başlamak isteyip ne yapacağını bilemeyenlere :) 
Peki bunları yazarken ben çok mu deneyimliyim, hayır. Pilates sonrasında çalıştığım pozlar vardı bundan öncesinde. Ama son 1 aydır, kararlı bir şekilde devam edince acemileri daha iyi anlayacağımı düşündüm ve yazmaya karar verdim.

Öncelikle, diyelim yogaya karşı ön yargılısınız fakat yapmanız gerektiğini düşünüyorsunuz.(psikoloğunuz ya da doktorunuz önermiş olabilir, postürünüzü düzeltmek istiyorsunuzdur, reflünüzü iyileştirmeyi amaçlıyor olabilirsiniz vs) 
Bu noktada ben size, spor sonrası esneme hareketlerinize -ki bu muhakkak yapmanız gereken bir şey sonuçta- birkaç yoga pozu eklemenizi önerebilirim. Çünkü ben bu şekilde heveslendim yogaya.
Vücudumun esneyebildiğini gördükçe, özellikle internette gördüğüm ve şaşırdığım o pozları yapabilmek istedim. Ve bu sadece sabredip çalışarak olabilecek bir şey.



Spor sonrası esneme hareketlerimi ise kafama göre yapmak istemedim başlarda. Hep destek aldım YouTubedan. Çok sevdiğim iki kanal mevcut. Yabancı kanallar bunlar fakat az biraz İngilizceyle, çok çok dikkat etmeniz gereken yerleri zaten anlayabiliyorsunuz. Üstelik İngilizcemi de geliştirdiğini hissediyorum. İstediğiniz tarzda Türkçe kanal bulamadıysanız siz de bu yönde faydasını da düşünerek yardım alabilirsiniz YouTubedan.

Esneklik kazanmak için, aşağıdaki videodan yardım alabilirsiniz. En sevdiğim kanaldan size bir öneri. Ben çok memnun kaldım. Devamı da var. 3 gün için 3 videodan oluşuyor :)



Yoga için ise, kursa gitmediğim için başlangıç seviyesi olarak bu videoyla başladım. Ama kursa gidiyorsanız bile evde "Elvinimin" kanalını size önerebilirim. Sesinin sakinliği ve anlatışıyla o kadar çok beğendim ki :) 
Kanalın sahibi, eğitimini küçük yaşta Hindistan'da alarak başlamış yoga macerasına. Ve deneyimli olduğu için; nerede ne hata yapacaksınız, nerede yüzünüz buruşacak tahmin edip ona göre telkinde bulunuyor. Böylece hatalarınızı fark ederek çok hızlı gelişebilirsiniz. Bu videonun serisi ise, 4 videodan oluşuyor. 



Deneyimlediğiniz her hareket, sizi ayrı ayrı şaşırtacak yogada. Ne kadar iyi hissettiğinizi gördükçe bence siz de bırakmayacaksınız.
Sıkılır mıyım diye çok düşündüm, sıkılmadım. Aksine, bir dahaki 30 dakikada neler hissedeceğim, vücudum gelişecek mi diye heyecan duymaya başladım.

Şimdi beraber derin bir nefes alıp verelim mi? :)
İç huzura ulaşmamız dileğiyle.

Deneyimlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
Mutlu günler olsun..









18 yorum:

  1. Yoga harika gerçekten :)

    YanıtlaSil
  2. Yoga sagliktir keşke bende yapabilsem:) yazınız guzel olmus :) takipteyim takipte kalacağım:)

    YanıtlaSil
  3. benimde hep isteyip yapamadığımdır yoga:) güzel yazı güzel blog.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes önce bir çekiniyor. içte bırakmamak, denemek gerek...teşekkür ediyorum, sevgiler..

      Sil
  4. Sporun ve bu tür aktivitelerin bedene, zihne çok faydalı olduğu artık bilimsel kanıtlanmış unsurlar. Yeni paylaşımlarınız için bloğunuzu takipteyim, kendi bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydasını anlatmadım bu sebepten, başlayacaklara bi kıvılcım olmak istedim. Teşekkürler

      Sil
  5. Derya sayesinde tanıdım ve blogunuzu takibe aldım. Bana da beklerim.
    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
  6. yoga uzun zamandır aklımda dolaşıyordu yazınız tam on ikiden vurdu. Blogunuzu takibe aldım, bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başlamanıza sebep olursa bir de, ne mutlu bana. elbette. teşekkürler :)

      Sil
  7. Son günlerde yogaya başlamak istiyordum ancak dediğiniz gibi başlamak isteyip de ne yapacağımı bilmeyenlerdenim :'D Bloga girdiğimde bu yazıyı görünce çok şaşırdım, artık kader mi denir :D

    YanıtlaSil
  8. Yogayı çok denedim ama bir türlü beceremeyenlerdenim. kafamı toplayamıyorum. onun yerine koşmak daha da iyi geliyor bana, iyi hissediyorum kendimi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demek ki daha hareketli sporlar size göre. yoga basit gözükse de dinginlik isteyen bi branş aslında.

      Sil