7 Ağustos 2017 Pazartesi

Diyet nedir, biliyor muyuz?

Evet sorumuz bu, diyet nedir?


   Etrafımdaki insanların %80 den fazlasının bilmediğinden yola çıkarak, böyle bir yazı yazma ihtiyacı duydum. 
  
   Geçenlerde bir kitap okudum; merak ve sorgulamanın, sorular sormanın öneminden bahsediyordu. Ne alakası var diyeceksiniz fakat alakası şu: Her duyduğumuzu kabul ettiğimiz bir çağa geldik. Çok azımız sorguluyor, araştırıyor, reddediyor. Diyet kavramı da aslında bu sorgulanmadığı için anlaşılmayanlar arasında. 

   Kilo verme sürecini yaşamışsak hepimizin isyankar olduğu, aniden tüm kiloyu söküp atma isteği olmuştur. Daha doğrusu benim eski halim gibi 15-20 kilo fazlanız varsa muhtemelen böylesinizdir.
   Böyle zamanlarda bilinçsiz arkadaşlar sağlıksız diyetler önerebilir, aile üyeleri yemek yeme diye baskı yapabilir, yaşınız küçükse ergen arkadaşlarınız dalga geçip sizi üzebilir. Sizin de aklınızda "diyet diyet diyet, çok yiyorum, aç kalmam gerek" düşüncesi oluşur. Çok olgun bir yaşta olmamama rağmen ben bu hataya düşmedim, bu benim şansımdı sanırım. Yemeyi kestiğim tek şey kahvaltı hariç ekmek yemek ve abur cuburdu çünkü. Her şeyden yedim.

   Çünkü benim diyetim buydu.

Diyet, bilinenin aksine, bir insanın yediği her şeyi kapsar. Yani bir insan diyetiyle kilo da alabilir, sağlığını da kaybedebilir, sağlıklı yaşama da ulaşabilir.

Benim en çok bahsetmek istediğim şey ise tek bir gıdadan mucizevi şeyler beklemenin yanlış olduğu. Çok duydum bu süreçte, "ayran diyeti", "patates diyeti", "lahana diyeti" vs. Doğa binbir çeşit gıdayla; karbonhidratından yağına, vitamininden mineraline dolu doluyken, neden patatesle ahbap olayım ben? 

Yapmayın arkadaşlar.

Nasıl anlayacaksınız peki doğru, yani sağlıklı diyetiniz bu mu? İşte birkaç ipucu:
-Günlük aldığınız kalori miktarının bir anda çok altına düşüp gün boyu aç kalıyorsanız,
-Diyetinizde kimyasal şeylere başvuruyor; haplardan tozlardan medet umuyorsanız,
-Sürekli tek çeşit gıdadan veya onun suyundan tüketiyorsanız,
-Sadece protein ya da sadece yağ, sadece karbonhidrat tüketiyorsanız,
-Besin değerinden ziyade kalorisine bakarak yiyip içiyorsanız,
-Güçsüz düşüp egzersiz bile yapamıyorsanız;

yanlış yoldasınız demektir.

Lütfen bol bol araştırın, bir tek diyetisyene ya da bir tek gıdaya bel bağlamayın. İş öğrenmekte ve denemekte, iradede saklı arkadaşlar. Mesela ben hiç diyetisyene başvurmadım. İster kilo almak ister vermek olsun amacınız, bu böyle. Sağlıklı beslenme ve diyet hakkında bol bol okuyun. 

Vücudunuzu deneyin. Dişlerinizden midenize, bağırsaklarınıza kadar o size sinyal yolluyor, onu dinleyin. Ona saygı duyun. 

Sizin de bir diyet maceranız olduysa, kilo almaya ya da vermeye çalışıp başardıysanız veya hala bu süreçteyseniz yorum ile paylaşırsanız çok sevinirim. 

Teşekkür ediyorum.. :)









2 yorum:

  1. '' Doğa binbir çeşit gıdayla; karbonhidratından yağına, vitamininden mineraline dolu doluyken, neden patatesle ahbap olayım ben? ''
    Bu kısma çok güldüm, ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil