1 Ağustos 2017 Salı

Magnezyum eksikliğinin 12 belirtisi


Vücudumuzda 300'den fazla biyokimyasal reaksiyonda yer alan, kas ve sinir fonksiyonlarımızın yürütülmesinde büyük rol oynayan magnezyumun eksikliğini göz ardı etmek olmaz. Buyrun bakalım, neymiş belirtileri:

1. ÇİKOLATA İSTEGİ
Siyah çikolata, bilinen ismiyle bitter çikolatanın 100 gramı günlük magnezyum ihtiyacımızın yarısından da fazlasını karşılar. Bu ciddi bir oran. (Fakat 100 gramı 600 kalori içerir, dikkat!) Günde 1-2 parçası 40-50 kaloriye tekabül eder ve en önemlisi kalp için de faydalıdır. Bu sebepten, abartmamak şartıyla tüketmeniz, magnezyum ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olacaktır.

2. GAZLI İÇECEKLER
İşte karşımızda gazlı içecekleri abartmanın bir zararı daha. Günlük olarak bu tür içeceklerden tüketiyorsanız, vücudunuz ihtiyacınız olan magnezyumu içecekteki fosfatla bağlayarak dışarı atıyor olabilir. Böylece magnezyum eksikliği yaşarsınız. Kolayı, gazozu hayatımızdan çıkartmakta fayda var.

3. STRES
Özellikle modern dünyada hepimizin baş etmeye çalıştığı stresin birçok yan etkisine siz de şahitsinizdir. Bunlardan biri de vücuttaki magnezyum deponuzu boşaltması. Daha kaç tane zararını göreceğiz acaba stresin? Ne kadar az stres, o kadar sağlıklı bir vücut!

4. KRAMPLAR
Kas krampları, benim bir dönem çok sık yaşadığım, bu sebepten dolayı magnezyum içeren yiyeceklere yöneldiğim bir olaydır. Siz de sık sık kramp yaşıyorsanız magnezyum eksikliği bunun ana nedenlerinden biri olabilir, aman dikkat.

5. FAZLA İSLENMİS SEKER TÜKETMEK

6. UYKU BOZUKLUGU
Uyumakta, uyur halde kalmakta güçlük çekiyorsanız, birçok sebebi olabileceği gibi, magnezyum eksikliği de söz konusu olabilir. Uyku problemleri elektrolit dengesizliğin bir sonucu olarak ortaya çıkar, ki bu da magnezyum eksikliğinde oluşabilen bir problemdir.

7. YÜKSEK TANSİYON
Magnezyum kan damarlarınızı rahatlatır ve kan basıncınızı dengeler.

8. KAFEİN TÜKETİMİ
Benim gibi düzenli kahve tüketenler, sanırım bazı günler ara vermemiz gerekiyor :)

9. ANORMAL KALP RİTMİ
Magnezyum, nasıl kolunuzu bacağınızı kramptan koruyorsa, kalbinizi de ritim bozukluklarından korur. Kalp krizine bile sebep olabilen magnezyum eksikliğini hafife almamak en doğrusu.

10. KABIZLIK
Vücudunuza yeterli miktarda magnezyum alıyorsanız, bağırsaklarınız daha fazla su çekecek ve kabıza yakalanmanızı da önleyecektir.

11. FAZLA ALKOL ALIMI
Düzenli olarak alkol tüketiyorsanız, magnezyum seviyeniz %30 oranında düşüyor. Çünkü alkol alımı böbreklerinizden magnezyum kaybetmenize ve bir üstteki maddede de bahsettiğimiz gibi sindirim sisteminizin düzenini bozmanıza sebep oluyor.

12. TİKLER
Göz seğirmesi ya da tikten şikayetçiyseniz, yüksek ihtimalle magnezyum ya da kalsiyumunuz eşik değerin altına düşüyor!

İçlerinden birinden bile muzdaripseniz doktora gözükmenizde; magnezyum, kalsiyum seviyenizi ölçtürmenizde fayda var.

Sizin bu konuda fikriniz nedir? Bu belirtilerden birini daha önce deneyimleyip, magnezyum eksikliği tanısı konduğu oldu mu? Yorumlarınızı bekliyorum.

Okuduğunuz için teşekkürler! Bir dahaki yazımda görüşmek üzere.










9 yorum:

  1. Selamm... bayıldım bloguna tam benlik çünkü :) keşif etkinliğinden geldim bende beklerim ;) görüşmek üzere.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum,teşekkürler hep beklerim! Tabii ki, hemen damlıyorum bloguna.. :))

      Sil
  2. Hamileyken geceleri ayaklarıma bacaklarıma kramplar giriyordu. Meğer sebebi magnezyum eksikliği imiş. Önemli bir konuya değinmişsiniz...

    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla erken doğuma da sebep oluyor. Fark ettiyseniz çok şükür.. Teşekkür ediyorum. :))

      Sil
  3. Birkaç belirti bende de var. Doktora danışmak lazım sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak. Ben de belirtilerini yaşamıştım, sonra beslenmemi düzelterek kan değerlerim, magnezyum değerim düzelmişti. Dikkat etmenizi öneririm :)

      Sil
  4. Blogunu çok beğendim, keşif etkinliğinden geliyorum. Çok faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler. Ayrıca blog dünyasında bir mühendis daha görmek beni çok mutlu etti. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ediyorum! Baktım ve blogunun ismi tüm dikkatimi üzerine çekti an itibariyle, çok sevindim. Nice mühendis bloggerlara! :))

      Sil
  5. sayın ceyrekpıyanıst hanım magnezyum eksıklıgı ile ilgili bu yazınız için sizi canı gönülden tebrik eder yazılarınızın devamını dört gözle bekliyoruz iyi akşamlar

    YanıtlaSil