27 Temmuz 2017 Perşembe

Hem de kafeinsiz!





Merhabalar. Bugün, birkaç haftadır keyifle tükettiğim ve saymakla bitmeyen faydaları olan bir kahve türünden bahsetmek istiyorum: Menengiç kahvesi. 


Kansere ve yaşlanmaya karşı koruyucu özelliğiyle meşhur olan, hatta abartılıp her derde deva denen menengiç meyvesi, daha çok ülkemizin güneyinde yetişmektedir. Çitlenbik veya yabani fıstık adıyla da bilinir. Meyvesinden kahve, yağından ise faydalarını sık sık duyduğumuz bittim sabunu yapılmaktadır.

Benim bu meyveyle tanışmam, babamın eve sık sık kurusunu getirmesiyle oldu. Koyu yeşil, küçücük ve kıtır kıtırdı. Tadı pek de hoşuma gitmemişti ama kahvesinin yapıldığını duyduğumda bu durum baya bir hoşuma gitti açıkçası. Şimdiye dek hiç sütle içmedim bu kahveyi, aslen sütle yapılıyormuş. Su ile yapınca bu kadar sevdiysem, süt ile kim bilir nasıl hoşuma gidecek! Ayrıca sadesi bile Türk kahvesinden daha yumuşakken, sütlüsü yumuşak kahve sevenlerin vazgeçemeyeceği bir kahve olabilir. Hem de kafeinsiz...


Gelgelelim, nasıl hazırlanır bu menengiç kahvesi? 
Türk kahvesini nasıl yapıyorsak öyle. Tek farkı ateşte olduğu sürece karıştırmanız gerekmesi. Yine de gayet basit, değil mi?

Ben elimden geldiğince, tek bir kahveye bağlı kalmaktansa değişik şeyler denemeyi tercih ediyorum arkadaşlar. Çünkü hepsinin vücudumuzun farklı yerlerine, farklı organlarımıza faydaları (fazla tüketiminde zararları) mevcut. Size de yiyecekte olduğu kadar kahvede ve çayda da farklı tatlar denemenizi tavsiye ederim. Ön yargılara hayır! Ön yargıyla beslenirsek, sağlığımızı kaybedebiliriz çünkü.

Bu notu da araya sıkıştırdıktan sonra; gelin o zaman şimdi menengiç meyvesinin içeriğine bakalım, neden bu kadar faydalıymış ki bu meyve?



Menengiç meyvesi, B ve E grubu tüm vitaminleri içerir.
Kalsiyum, potastum, sodyum, fosfor, demir, çinko, selenyum, mangan gibi önemli mineraller, elementler içerir. (Not: selenyum, hücre çoğalmasına yardım eden, kanser hücrelerine karşı savaşan bir elementtir.)
Ayrıca protein ve yağ bakımından da oldukça zengin olan bu meyve solunum rahatsızlıklarına şifa kaynağıdır. Doymamış yağ asidi ile ise kolesterolü düşürür.

Ammmaaa! Her şeyden azar azar diyoruz ve sınırı aşmıyoruz. Damarları tıkamak, kalp hastası olmak istemeyiz değil mi?

Son olarak ise; çok sık karşılaşılan böbrek kumundan muzdarip okuyucularımın da günde 1 çay bardağı ya da fincan ile menengiç kahvesi tüketmesini öneriyorum.. :)

Bol sohbetli kahveleriniz olsun, okuduğunuz için teşekkür ediyorum!





4 yorum:

  1. Kafeinsiz kahve nasıl olur ki bilemedim :) Ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş. Devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka öneriyorum, hafif ve güzel bir tat :) Teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. menengiç kahvesi acı bir tada sahip size dibek kahvesini öneririm!

    YanıtlaSil
  4. kafeinsiz olan kahveler ile sabahleyin nasıl uyanacagız sayın muhendıs hanım.

    YanıtlaSil